۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۵۲

شهریان تاکید کرد:

نظارت ویژه روی برنامه المپیکی فدراسیون‌ها در بخش بانوان داریم

نظارت ویژه روی برنامه المپیکی فدراسیون‌ها در بخش بانوان داریم

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد که این معاونت بر روی برنامه‌های فدراسیون‌ها برای آماده‌سازی حضور در مسابقات المپیک و کسب سهمیه آن در بخش بانوان نظارت ویژه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، رباب شهریان معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان در حاشیه نشست نخبگان ورزش بانوان، اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست این است که در سال «همدلی و همزبانی» بتوانیم طی برگزاری چنین نشست‌هایی، از نقطه نظرات مختلف برای توسعه ورزش بانوان استفاده کنیم؛ بخصوص اینکه آخرین ماه‌های برنامه پنجم توسعه را طی می‌کنیم و برنامه ششم توسعه را پیش رو داریم.

وی با تاکید بر اینکه مخاطبین ما در چنین نشست‌هایی، مخاطبین خاص در بخش ورزش کشور هستند که در نهادهای مختلف مسئولیت دارند، یادآور شد: به دنبال این هستیم در چنین نشست‌هایی به یک توافق در ورزش بانوان برسیم تا به واسطه آن بتوانیم هم‌افزایی کاری بیشتری در بخش‌های مختلف داشته باشیم.

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه سیاست دولت برای ورزش بانوان خیلی خوب است، اظهار داشت: امروز که سالگرد آغاز به کار دولت تدبیر و امید است را برگزاری نشست هم‌اندیشی نخبگان ورزشی بانوان به فال نیک می‌گیریم. به واسطه برگزاری چنین نشست‌ها و نتایج آن است که ورزش بانوان می‌تواند به مطالبات خود از ورزش برسد و جمع‌بندی خوبی داشته باشد. در مجموع تلاشمان این است که با خرد جمعی، راهکارهایی داشته باشیم تا از آنها در دولت آینده هم بتوانیم استفاده کنیم.

شهریان در مورد جایگاه زنان در اساسنامه فدراسیون‌ها و اینکه تا چه حد به اهداف مورد نظر در این زمینه نزدیک شده‌اید؟ گفت: استلزامات ما، استلزامات قانونی است. قانون وزارت ورزش و جوانان موضوعی است که کار زیاد می‌برد و باید به صورت کلی بررسی شود. به طور مثال نظام‌نامه فرهنگی قرار بود از سال 84 از طریق دستگاه ورزش نوشته شده و به شورای عالی ارسال شود که این کار انجام نشده و در حال بررسی آن هستیم.

وی در این رابطه ادامه داد: نگاه ما این است که ورزش میان بخش بانوان و مردان یکسان باشد و بین آنها تفکیکی وجود نداشته باشد. در کل سیاست دولت هم بر این است که میان ورزش مردان و زنان نگاه متفاوت وجود داشته باشد.

معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان در مورد اولویت‌های این معاونت در برنامه ششم توسعه، گفت: نمی‌توانیم یک بعدی به این موضوع نگاه کنیم. ما اهداف کلان را در نظر می‌گیریم. دسترسی به فضاهای ورزشی برای بانوان را به طور ویژه در اولویت قرار داده‌ایم و همزمان در رابطه با جایگاه بین‌المللی بانوان هم تلاش داریم؛ ضمن اینکه نگاهمان به بخش فرهنگی ورزش بانوان هم ویژه است. در کل میزان مشارکت ورزش بانوان در اصلاح سبک زندگی را بسیار حائز اهمیت قرار می‌دهیم.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک در مورد بررسی‌های انجام شده در این کمیته برای تعیین حقوق به ورزشکاران، گفت: هنوز در این رابطه به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم.

شهریان در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه پیش‌بینی معاونت امور بانوان وزارت ورزش و جوانان در رابطه با سهمیه‌های المپیکی بانوان و برنامه‌های در نظر گرفته شده برای آن چیست؟ گفت: سال 94، سال بسیار مهمی است و ورزش کشور به شدت به دنبال کسب سهمیه است. در بخش بانوان هم برنامه‌های زیادی برای حمایت از ورزشکاران در نظر گرفته شده است و در مجموع امیدمان این است که بتوانیم نسبت به المپیک پیشین، سهمیه بیشتری بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان بر روی برنامه‌های المپیکی فدراسیون‌ها در بخش بانوان نظارت ویژه دارد، گفت: در قالب نشست‌هایی که در کمیته المپیک یا وزارت ورزش برگزار می‌شود، برنامه‌های المپیکی فدراسیون‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در این راستا ما نظارت ویژه‌ای بر روی برنامه‌های المپیکی فدراسیون‌ها در بخش بانوان خواهیم داشت. درواقع نظارت ما به این صورت است که باید از برنامه آنها برای آماده‌سازی بانوان به طور ویژه و کامل مطلع شویم.

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: دکتر نوبخت در حاشیه مراسم تقدیر از قهرمانان تکواندو که در محل این وزارتخانه برگزار شد، قول داد "علاوه بر بودجه مصوب ورزش برای سال 94، مبلغ خوبی را هم به عنوان کمک به آماده‌سازی ورزشکاران برای حضور در میادین کسب سهمیه المپیک اختصاص دهد".

کد خبر 2778271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha